امروز یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷
۱۰:۵۲:۳۲ - سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۳۲ نکته مهم از گزارش مدیران دوتابعیتی؛ از فراهم کردن مقدمات نفوذ تا سفر آزادانه به اسرائیل
ایرساگیل: گزارش تحقیق‌ و‌تفحص از مسئولان دوتابعیتی‌ و دارای «گرین کارت» در مجلس شورای اسلامی به صحن رفت بود و قرار است در رسانه‌های مختلف منتشر شده و در روزهای آینده قرائت بشود.

به گزارش ایرساگیل، این گزارش حاصل یک سال تلاش هیئت تحقیق و تفحص، به خصوص کارشناسان زبده حقوقی و امنیتی است که در قالب ۳۳ صفحه متن گزارش، ۴۰ صفحه پیوست به همراه ضمائم (کلیه مکاتبات تیم تحقیق و تفحص با دستگاه‌ها و سازمان‌ها) تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شده است.

تهیه کنندگان این گزارش با قدردانی از همراهی و مساعدت سازمان اطلاعات سپاه، قوه قضاییه، دادستان کل کشور، فرماندهی ناجا، وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها و نهادها، از مسامحه وزارت اطلاعات درباره معرفی مدیران دو تابعیتی هم انتقاد کرده‌اند.

نکات مهم گزارش مجلس از تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌‌ها پرداخته است که به شرح زیر است:

۱- وزارت خارجه موظف به شناسایی افراد دوتابعیتی شد.

۲- تقدیر از همکاری سازمان اطلاعات سپاه و وزارت خارجه در ماجرای دوتابعیتی‌ها

۳- علی لاریجانی رئیس مجلس، در مجلس نهم، یک بار دستور توقف کم داده است.

۴- فرزندان ظریف، زنگه و مشاوران و دستیاران حسن روحانی و غیره در خارج از کشور فعالیت اقتصادی و یا کارمندی دارند با تابعیت مضاعفت

۵- وزارت اطلاعات در ماجرای دوتابعیتی‌ها، مسامحه و عدم همکاری کرده است.

۶- توقف روند تحقیق و تفحص از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس در دوره نهم پارلمان.

۷- پذیرفته نشدن تابعیت مضاعف طبق حقوق ایران.

۸- فرد شاغل تحت حمایت سیاسی و حقوقی و اجتماعی هیچ حکومت دیگری-به دلیل داشتن تابعیت آن کشور- نباشد تا بتواند به وظیفه خود به‌طور کامل عمل کند.

۹- داشتن مجوز اقامت دائم در یک کشور به‌خصوص در کشورهای پیشرفته صنعتی، تابعیت آن کشور محسوب نمی‌شود.

۱۰- به‌کارگیری افراد به عنوان مشاور، رابطه استخدامی با دولت محسوب نمی‌شود، اما در دستگاه‌های اجرایی از این خلاء قانونی سوء‌استفاده شده است.

۱۱- در موارد متعددی مسئولان عالی نظام از افراد دوتابعیتی در سِمَت‌های مشاور استفاده می‌کنند.

۱۲- اذعان وزارت امور خارجه به نبود اطلاعات کافی درباره دوتابعیتی‌ها.

۱۳- طبق قانون مدنی اهراز برخی از مشاغل برای کسانی که تابعیت ایرانی کسب کرده‌اند، ممنوع است.

۱۴- تعیین مجازات برای افراد دوتابعیتی شاغل در دولت که تابعیت‌شان را کتمان می‌کنند.

۱۵- ضرورت خوداظهاری شاغلات در مشاغل دولتی به تابعیت دوگانه

۱۶- وزارت امور خارجه تنها مرجع ثبت اطلاعات افراد دوتابعیتی است

۱۷- اعلام رسمی وزارت خارجه مبنی بر نبود امکان کنترل و نظارت بر افراد پس از اخذ گذرنامه

۱۸- بسیاری از مقامات از برگرداندن گذرنامه سیاسی‌شان استنکاف می‌کنند

۱۹- نبود عزم جدی در وزارت امور خارجه برای تهیه بانک اطلاعاتی برای شناسایی دوتابعیتی‌ها

۲۰- ثبت و شناسایی نیم میلیون اتباع ایرانی دارای تابعیت مضاعف توسط پلیس گذرنامه

۲۱- اقدامات تشویقی لیس گذرنامه برای خوداظهاری دوتابعیتی‌‌ها

۲۲- فرآیند دریافت تابعیت یا «گرین کارت» به صورت پنهانی انجام شده و دارندگان آن نیز به داشتن آن اِقرار نمی‌کنند.

۲۳- حفظ منافع کشورهای پذیرنده تابعیت برای دوتابعیتی‌ها از جمله دست به اسلحه شدن در جهت حفظ منافع

۲۴- استحاله درونی نظام از طریق به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در مسندهای حساس نظام

۲۵- اشتغال به کار اساتید غرب‌گرا و یا فرزندان‌شان در اندیشکده‌های به ظاهر علمی

۲۶- اقدام علیه منافع ملی ایران از طریق اعطای تابعیت مضاعف

۲۷- سفر آزادانه دوتابعیتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و انجام اقدامات ضد امنیتی مرتبط در ایران

۲۸- فراهم کردم مقدمات نفوذ از طریق بستگان سببی، نسبی و فرزندان مسئولین گرچه مسئولیتی نداشته باشند

۲۹- تعیین مصادیق پست‌های حساس اطلاعاتی و امنیتی از طریق تدوین آیین‌نامه با همکاری وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه ظرف شش ماه

۳۰- ترک خدمت دوتابعیتی‌ها پیش از لازم‌الاجرا شدن این قانون ظرف مدت سه ماه

۳۱- تکلیف وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای معرفی و شناسایی دوتابعیتی‌ها به مراجع صالح قضایی

۳۲- تکلیف وزارت امور خارجه برای همکاری با نیروی انتظامی جهت تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی دو تابعیتی‌ها

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
تلویزیون اینترنتی ایرسا
تبلیغات
روزنامه های گیلان
نظرسنجی
تابناك وب اپلیکیشن ایرسا گیل اپلیکیشن ایرسا گیل http://invest.lahijan.ir/ کانال تلگرام ایرسا گیل باشگاه بدنسازی مجید