اگر قبل از ورزش غذای کافی نخورید، ممکن است حین ورزش دچار سرگیجه، استفراغ و بی‌حالی شوید، سطح گلیکوژن (سوخت سلول‌های بدن) بر اثر نخوردن افت می‌کند.

همچنین ورزش‌ کردن با شکم گرسنه می‌تواند موجب کاهش توده عضلانی شود، زیرا در مواردی بدن مجبور است انرژی لازم برای ورزش را از تجزیه پروتئین‌ها تامین کند. این درحالی است که با ورزش‌کردن باید چربی بسوزانید، نه عضله!

حالا این پرسش پیش می‌آید که پس بهتر است فاصله بین غذا خوردن و ورزش چقدر باشد؟ این فاصله در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما به‌طور کلی زمان صرف غذا بهتر است یک تا دو ساعت قبل از ورزش کردن باشد تا در این فاصله معده از غذایی که خورده‌اید، خالی شود و با شروع ورزش دچار اختلالات هضم نشوید.

اگر هم از آخرین وعده غذایی‌تان چند ساعت یا بیشتر گذشته است، حداقل قبل از ورزش یک میان‌وعده کوچک میل کنید تا بدن‌تان با دریافت مواد مغذی قادر به عملکرد بهتری باشد. در ضمن از مصرف غذاهای پرچرب و حاوی اسید بالا قبل از ورزش بپرهیزید.