امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷
۱۲:۱۳:۰۳ - سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
والیبالیست‌ها چه غذاهایی مصرف کنند؟
ایرساگیل: تمرین کردن در هر ورزش می‌تواند تا حد خاصی باعث پیشرفت شما شود اما آن چه که در ورزش در کنار تمرین مهم است تغذیه مناسب است.

به گزارش ایرساگیل، ‌و ‌به نقل از Volley country، ورزشکاران با مصرف غذای مناسب می‌توانند توانایی ورزشی خود را افزایش دهند.

والیبالیست‌ها نیاز به برنامه غذایی مخصوص خود دارند. توصیه‌های زیر می‌تواند برنامه غذایی والیبالیست‌ها را بهبود بخشد:

۱. افزایش کلسیم بدن:

کلسیم در برنامه غذایی ورزشکاران بسیار مهم است. کلسیم در سلامت استخوان‌ها تاثیرگذار است. زمانی که از کلسیم صحبت می‌کنیم همه به فکر شیر، ماست و پنیر می‌افتند، درست است که این مواد غذایی کلسیم زیاد دارند اما باعث دریافت چربی اشباع شده نیز می‌شوند.

البته لبنیاتی مانند ماست یونانی کم چرب یا بدون چربی مناسب هستند. ورزشکاران می‌توانند کلسیم را از مواد غذایی غیر لبنیات مانند لوبیای سفید دریافت کنند که آن نیز دارد. انجیر خشک نیز کلسیم دارد. می‌توانید ماهی را به برنامه غذایی خود ‌اضافه کنید. ماهی ساردین و سالمون کلسیم دارند.

۲. مواد معدنی بیشتر مصرف کنید:

کلسیم تنها ماده غذایی نیست که بدنی یک والیبال به آن احتیاج دارد. دیگر مواد مدنی مانند منیزیم و آهن نیز مهم هستند. غذاهایی مانند سوشی مواد مصرفی زیاد دارد.

۳. پروتئین مصرف کنید:

برای این که در والیبال کارایی خوبی داشته باشید باید عضلات را پرورش بدهید. به ‌این‌ ترتیب مصرف پروتئین مهم می‌شود. پروتئین برای ریکاوری عضلات مهم است. گوشت حاوی پروتئین است. مرغ و بوقلمون نیز مفید هستند. عضلاتی همچون کینوآ احتیاج سرشار از پروتئین هستند. کینوآ همچنین آمینو اسیدهای لازم را دارد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
تلویزیون اینترنتی ایرسا
تبلیغات
روزنامه های گیلان
نظرسنجی
اپلیکیشن ایرسا گیل اپلیکیشن ایرسا گیل http://invest.lahijan.ir/ کانال تلگرام ایرسا گیل باشگاه بدنسازی مجید