امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
۱۷:۲۵:۳۳ - پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان: همراهان با فتنه‌گران مستحق توبیخ هستند
ایرساگیل: مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: افراد در هر زمانی همراه فتنه و فتنه‌گران باشند مستحق سرزنش، توبیخ و نکوهش هستند. به گزارش ایرساگیل، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت “سلمان” با اشاره به اینکه برای شناخت و انجام […]

ایرساگیل: مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: افراد در هر زمانی همراه فتنه و فتنه‌گران باشند مستحق سرزنش، توبیخ و نکوهش هستند.

به گزارش ایرساگیل، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت “سلمان” با اشاره به اینکه برای شناخت و انجام وظایف و تکالیف خود نیازمند مطالعه و بازخوانی تاریخ و حوادث تاریخی هستیم اظهار کرد: تاریخ گذشته با توجه به اینکه حوادث تلخ و شیرینی دارد، می‌تواند معلمی دلسوز و صادق در بیان فراز و نشیب‌های اجتماعی، سیاسی و آینه‌ای شفاف از تقابل حق و باطل و تضاد اندیشه‌ها، مواضع، جریان‌ها و شخصیت‌ها باشد.

وی، تمام پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها برای بشر را عبرت‌آموز عنوان کرد و افزود: تاریخ و حوادث امروز جامعه تاریخ فردا و فرداها را می‌سازد و به این دلیل امیرالمؤمنین(ع) با تأکید و توصیه به مطالعه و بازخوانی تاریخ گذشته، آینده روشن ملت‌ها و جوامع بشری را در گرو عبرت‌گیری از تاریخ دانسته است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امام علی(ع) در بازگشت از جنگ صفین با وصیت به امام حسن مجتبی(ع) فرمودند؛ فرزندم مراقب باش در تمام عصرها و زمان‌ها صفحه تاریخ تکرار می‌شود، تصریح کرد: در تاریخ اسلام شخصیت‌های پیچیده و با سابقه انقلابی و در عین حال ساده‌لوح را مشاهده می‌کنیم که نه‌تنها از عوامل رخنه و نفوذ محسوب می‌شدند بلکه زمینه‌ساز فروپاشی حاکمیت دینی و انقلاب‌های توحیدی بودند و حکومت اسلامی را در زمان امام علی(ع) به بنی‌امیه تقدیم کردند.

معتمد به جایگاه ویژه “ابوموسی اشعری”، “اشعث بن قیس”، “عمرو بن عاص” و … در ابتدای حرکت انقلابی، نهضت دینی و حاکمیت اسلامی اشاره کرد و گفت: افراد مذکور در ادامه حرکت از مسیر حق منحرف شدند و در نهایت به اردوگاه باطل پیوستند، در مقابل جبهه حق و امام حق ایستادند و موجب خسارت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی و امت اسلام شدند.

*سابقه انقلابی ملاک نیست بلکه انقلابی ماندن ملاک است

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نامه 78 نهج البلاغه دلیل انحراف افراد مذکور را تبیین کرده است، بیان کرد: برخی از پیشتازان، عناصر و چهره‌های انقلابی در نهضت‌های اسلامی و انقلاب توحیدی رسول خدا بودند که در ادامه مسیر از ماندن در جبهه حق بی‌بهره شدند و امام و حجت خدا را رها کردند بنابراین جمله امام علی (ع) هشدار و بیدارباش برای تمام زمان‌ها و نسل‌هاست که مراقب باشید؛ “سابقه انقلابی ملاک نیست بلکه انقلابی ماندن و ثابت ماندن در جبهه حق ملاک است.”

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به انحراف ابوموسی اشعری از خط اسلام و مکتب توحیدی اشاره کرد و یادآور شد: امام علی(ع) نخستین دلیل انحراف ابوموسی اشعری را دنیا طلبی بیان کرده است.

معتمد با بیان اینکه دنیاگرایی و دنیاپرستی عامل طغیان و سرکشی ابوموسی اشعری شد، خاطرنشان کرد: غرور، مستی و دنیاطلبی انسان را کور، کر و گُنگ می‌کند و فضیلت‌ها و حقایق را نمی‌بیند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی براینکه “پشه تا هنگامی گرسنه است، زنده می‌ماند و زمانی که سیر شود، می‌میرد”، اشاره کرد و افزود: برخی از خواص انقلابی دنیاطلب تا هنگامی که گرسنه‌اند، زنده و انقلابی‌اند اما وقتی سیر و از دنیا انباشته شدند، مرگ انقلابی‌گری آنها فرا می‌رسد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه باید مراقب ابوموسی‌های انقلاب اسلامی باشیم، اظهار کرد: خطر ابوموسی و اشعث‌های انقلاب اسلامی را باید جدی بگیریم.

وی، هوس‌مداری و هواپرستی را عامل انحراف ابوموسی‌ها خواند و بیان کرد: مهم‌ترین دلیل مخالفت ابوموسی اشعری با علی(ع) و جبهه حق شبهه، تضاد اعتقادی و علمی نبود بلکه به دلیل هوس‌مداری بود.

معتمد با اشاره به سابق و کارنامه ابوموسی اشعری، تصریح کرد: ابوموسی اشعری سابقه انقلابی و درخشانی داشت، از صحابی رسول خدا(ص) و از فرماندهان برجسته زمان خود و دارای مصحف قرآنی بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: ابوموسی از اصحاب فتوا محسوب می‌شد و صوت قرآن او آن‌قدر زیبا بود که پیامبر(ص) صدای ابوموسی اشعری را به صدای نی‌های آل داوود(ع) تشبیه کرد اما به دلیل هواپرستی، عجب و خودپسندی در مقابل جبهه حق ایستاد.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) سومین دلیل انحراف ابوموسی از مسیر و جبهه حق را “محرومیت او از عقل خدابنیادی و وحیانی” دانسته است، اظهار کرد: ابوموسی اشعری از اندیشه و عقل بنیادی بی‌بهره بود و به انحراف رسید به طوری که نیروهای تحت امر او امام حق را کافر می‌دانستند و نقش اساسی در فتنه‌ها داشتند.

معتمد “بیمار دلی و باطل گرایی” را چهارمین عامل انحراف ابوموسی اشعری ذکر کرد و یادآور شد: بیماردلی و سست عنصری در قرآن جریان انحرافی محسوب می‌شود و غیر از جریان اهل نفاق است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، نداشتن شناخت و درک صحیح از جبهه خودی و دشمن را دلیل دیگر نکوهش ابوموسی اشعری در کلام امیرالمومنین(ع) دانست و افزود: امام علی(ع) فرمود؛ “ابوموسی اشعری نمی‌فهمید دشمن و دوست کیست”.

*اعتدال به معنای نادیده گرفتن حکم خدا و فرمان رسول خدا(ص) نیست

وی ادامه داد: ابوموسی اشعری به دلیل نداشتن شناخت و درک صحیح با اشعث بین قیس همراه شد و بدترین ظلم را بر امام علی(ع) روا داشتند و گفتند میانه‌روی و اعتدال این است که نه طرف علی(ع) باشیم و نه معاویه، حکم خدا را به عنوان راه میانه و اعتدال مطرح کردند و معاویه را یک طرف موضوع و علی(ع) را طرف دیگر قرار دادند در حالی که امیرالمومنین(ع) حکم‌الله و آیت بزرگ الهی بود.

معتمد با اشاره به اینکه اعتدال از ویژگی‌های جامعه قرآنی و حیات طیبه است، بیان کرد: اعتدال به معنای نادیده گرفتن حکم خدا و فرمان رسول خدا (ص) نیست بلکه اعتدال این است که امری بر احکام خدا و سنت و اندیشه رسول خدا (ص) مقدم نشود و حلال و حرام خدا را رعایت کنیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان متذکر شد: اعتدال آن است که از حدود الهی و خطوط قرمز عبور نشود، اگر بنا باشد به نام اعتدال حدود الهی نادیده گرفته و حجاب اسلامی نفی شود، امر به معروف و نهی از منکر ممنوع شده و ظلم‌ستیزی و روحیه انقلابی تندروی به حساب آید، نه‌تنها اعتدال نیست بلکه تعدی به حدود الهی است.

وی تصریح کرد: در مذاکرات برجام باید از ماجرای تحکیم و مذاکرات پس از جنگ صفین عبرت گرفت.

معتمد با بیان اینکه حضرت علی(ع) عامل دیگر نکوهش و سرزنش ابوموسی را “ضعف و سستی” بیان کرده است، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) ابوموسی اشعری را توبیخ و سرزنش کرد زیرا در مقابل دشمن سستی و ضعف نشان داد و به جبهه باطل عایشه، طلحه و زبیر پیوست.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، بیشتر شدن سستی و ضعف در جامعه اسلامی را سبب پیشروی، تسلط و طمع دشمن ذکر کرد و گفت: ابوموسی اشعری در فتنه جمل و صفین در زمین باطل بازی کرد و به دلیل همراهی با فتنه‌گران در کشته شدن 700 نفر از یاران امام علی (ع)، 25 هزار نفر از مردم عراق و 45 هزار نفر از مردم شام دخالت داشت.

وی با تأکید بر اینکه افراد در هر زمانی همراه فتنه و فتنه‌گران باشند مستحق سرزنش، توبیخ و نکوهش هستند، خاطرنشان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فتنه سال 88 را خیانت به امنیت کشور می‌دانند و نمی‌گذارند این خیانت از حافظه ملت ایران پاک شود.

معتمد در پایان متذکر شد: بین کلام امیرالمؤمنین(ع) در نامه به ابوموسی اشعری و جمله‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در خطبه تاریخی نماز جمعه سی‌ام خردادماه سال 88 در صلابت، قاطعیت و مظلومیت، شباهت و همرنگی وجود دارد.

 در مراسم مذکور از تلاش‌های حجت‌الاسلام باقر کهن‌پور تجلیل به عمل آمد و حجت‌الاسلام محمدمهدی ذاکری به عنوان مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت سلمان معرفی شد./فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
تلویزیون اینترنتی ایرسا
تبلیغات
روزنامه های گیلان
نظرسنجی
http://irsaguil.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%db%b1%db%b6-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%db%b9%db%b8%d8%b7/ اپلیکیشن ایرسا گیل اپلیکیشن ایرسا گیل http://irsaguil.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%db%b1%db%b6-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%db%b9%db%b8%d8%b7/ کانال تلگرام ایرسا گیل http://irsaguil.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%db%b1%db%b6-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%db%b9%db%b8%d8%b7/