امروز دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸
۱۵:۰۳:۱۱ - سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت: ساختاری که در شهرداری وجود دارد در حوزه ی حمل و نقل عمومی عملکرد بسیار ضعیفی دارد
ایرساگیل: متاسفانه مقداری کم توجهی به حوزه ی اتوبوس رانی نیز وجود دارد که باعث شده که آنطور که باید نتوانستیم به مردم خدمات دهیم، ما مدت هاست که در خصوص اینکه امکان اضافه شدن تعدادی از اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل شهری وجود دارد صحبت میکنیم اما ساختاری که در شهرداری وجود […]

ایرساگیل: متاسفانه مقداری کم توجهی به حوزه ی اتوبوس رانی نیز وجود دارد که باعث شده که آنطور که باید نتوانستیم به مردم خدمات دهیم، ما مدت هاست که در خصوص اینکه امکان اضافه شدن تعدادی از اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل شهری وجود دارد صحبت میکنیم اما ساختاری که در شهرداری وجود دارد در این حوزه بسیار ضعیف عملکرده است.

به گزارش ایرساگیل: رضا رسولی، عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار خزر در خصوص تحویل چند دستگاه اتوبوس به شهرداری رشت گفت: از 20 اتوبوسی که برای خطوط BRTخریداری شد در آخرین روزهای سال 94 و روزهای ابتدایی سال 95 تعداد 15 اتوبوس به شهرداری رشت تحویل داده شد اما برای استفاده در خطوط BRT نیازمند انجام دو مرحله از مسائل قانونی است.

وی ادامه داد: در ابتدا باید گفت که این اتوبوس ها مناسب با خطوط BRT نیست و باید در آینده از این خطوط خارج شوند و اتوبوس های دیگری جایگزین آنها شود. اما دو گامی که باید برای اجرایی شدن این اتفاق برداشته شود، ابتدا کد جرایم در مرکز کنترل ترافیک است که باید این کد دریافت شود که درخواست های لازم بیش از یک ماه و نیم قبل انجام شده است. و نکته ی دوم اینکه شهرداری رشت نیز باید بخشی از هزینه ی اتوبوس ها را با توجه به قراردادهایی که در سال 93 بسته شده بود باید از طریق تسهیلات بانکی که از طرف تامین کننده ی اتوبوس انجام شده پرداخت می شد که وثایقی که شهرداری رشت اعلام کرده است، مورد بحث است که در دو مورد اختلافاتی جزئی وجود داشته که بخواهد بانک تسهیلات دهند آن را قبول کند و این مسئله باعث شده که این موضوع زمان بر بشود.

رسولی اظهار داشت: مباحث سخت افزاری کار آماده است اما دلیل آنکه منتظر بحث هزینه هستیم، برای آن است که بتوانیم اتوبوس ها را به نام شهرداری سند زده و برای پلاک کردن آنها اقدام نماییم که متاسفانه مقداری کم توجهی به حوزه ی اتوبوس رانی نیز وجود دارد که باعث شده که آنطور که باید نتوانستیم به مردم خدمات دهیم، ما مدت هاست که در خصوص اینکه امکان اضافه شدن تعدادی از اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل شهری وجود دارد صحبت میکنیم اما ساختاری که در شهرداری وجود دارد در این حوزه بسیار ضعیف عملکرده است و ما نتوانسته ایم این سیستم را توسعه داده و به مردم حمل و نقل همگانی مناسبی ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ما از نظر کیفی دارای آسیب های بسیاری است تصریح کرد: ما باید در حوزه ی خرید اتوبوس ها تصریع داشته باشیم که البته با توجه به مباحث مالی زیادی دارد.

وی اذعان کرد: امروز تعداد اتوبوس های شهر ما به 20 عدد و حتی به زیر 20 عدد رسیده و بسیاری از خطوط ما دارای اتوبوس نیست و این در حالیست که مردم در مسائل اقتصادی دچار مشکلات بسیاری هستند و در بسیاری از موارد از اتوبوس استفاده میکردند.

عضو شورای شهر رشت در پایان از پیشبینی زمان نهایی اضافه شدن اتوبوس های تحویل داده شده به شهرداری خودداری کرد و گفت: امروز برای ما مسئله ی کد دهی بسیار مهم است و بدون داشتن کد و نیوری انسانی کار بسیار دشواری خواهیم داشت. اگر دو گام پیش رو در خصوص کد ترافیکی و مسائل مالی مربوط به شهرداری انجام شود، می توانیم  کمک بزرگی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت را شاهد باشیم./خزر برخط

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
تلویزیون اینترنتی ایرسا
تبلیغات
روزنامه های گیلان
نظرسنجی
http://irsaguil.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%db%b1%db%b6-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%db%b9%db%b8%d8%b7/ اپلیکیشن ایرسا گیل اپلیکیشن ایرسا گیل http://irsaguil.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%db%b1%db%b6-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%db%b9%db%b8%d8%b7/ کانال تلگرام ایرسا گیل http://irsaguil.ir/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%db%b1%db%b6-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%db%b9%db%b8%d8%b7/